Perfecționare










Calendar de înscriere la examenele pentru obţinerea
gradelor didactice II şi I, în anul şcolar 2017-2018

I. În perioada 21 septembrie – 01 octombrie 2017, în unităţile şcolare se fac înscrieri pentru obținerea gradelor didactice II şi I în învățământ, după cum urmează :

 Cu dosar, pentru:
     a. gradul didactic II, sesiunea 2017 - 2019;
     b. gradul didactic I, seria 2017-2020;
        
           Cu cerere, pentru :
     a. Efectuarea primei inspecții curente, în vederea depunerii dosarului de obținere a gradului didactic II, seria 2018-2020 ;
     b.Efectuarea primei inspecții curente, în vederea depunerii dosarului de obținere a gradului didactic I, seria 2018-2021.

           
REÎNSCRIERI
*   Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru obţinerea gradului didactic II, se reînscriu cu cerere pentru gradul didactic II, seria 2018-2020 (examenul poate fi repetat la un interval de cel puţin 2 ani şcolari, conform art.37 alin.10, din Statutul personalului didactic) ; 
*   Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru obţinerea gradului didactic I, se reînscriu cu cerere pentru gradul didactic I, seria 2018-2021 (examenul poate fi repetat la un interval de cel puţin 3 ani şcolari, conform art.37 alin.10, din Statutul personalului didactic) ; 

Observaţii:
q Înscrierile se fac la unitatea şcolară unde funcţionează cadrul didactic în anul şcolar 2017-2018.
q Condiţii de înscriere – conform Legii Educație Naționale nr. 1/2011 şi Metodologiei de formare coninuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar aprobată prin OMECTS nr. 5561/2011.
q Actele necesare – conform  Metodologiei nr. 5561/2011 pentru gradul didactic II şi gradul didactic I.
q Orice schimbare a numelui candidatului apărută după depunerea dosarului de înscriere, până la promovarea examenului, se anunţă la Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi – inspector dezvoltare resurse umane, prin copii autentificate conform cu originalul după actele doveditoare, transmise odată cu procesele-verbale de la inspecţii.
q În perioada 10-15 iunie 2018 fiecare unitate şcolară va trimite la IŞJ, inspector dezvoltare resurse umane, adeverința privind vechimea efectivă la catedră şi calificativul anual obţinut, pentru fiecare cadru didactic înscris la grade (conform modelului).

II. În perioada 01 octombrie – 31 octombrie 2017, dosarele și cererile menţionate se prezintă de către conducerea unităţilor şcolare, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi – inspector dezvoltarea resurselor umane, pentru verificare şi înregistrare.
a) Dosarele vor fi însoţite de tabele nominale în 2 exemplare (vezi anexa 5), alcătuite separat pentru gradul didactic II - sesiunea 2017 -2019 şi gradul didactic I, sesiunea 2017-2020.

III. Procesele verbale (copii conform cu originalul din registrul de inspecții școlare al unității școlare) și fișele de evaluare (copii conform cu originalul) de la :
1.      Inspecţiile speciale (apreciate cu notă, după 4 ore de asistenţă):
- se transmit la IŞJ Galaţi în termen de 5 zile, în 2 exemplare: unul pentru inspector dezvoltare resurse umane şi al doilea pentru inspectorul de specialitate;
            - data limită de efectuare a inspecţiilor speciale pentru gradul II sesiunea 2017 -2019, este 30 mai 2018;
            - data limită de transmitere a ultimelor procese verbale este 15 iunie 2018.
2.  Inspecţiile curente (apreciate cu calificativ, după  4 ore asistenţă):
 - se transmit la IŞJ Galaţi în termen de 5 zile, în 2 exemplare: unul pentru inspector dezvoltare resurse umane şi al doilea pentru inspectorul de specialitate;
 - data limită de efectuare a inspecţiilor curente este 30 mai 2018 ;  
 - data limită de transmitere a ultimelor procese verbale este 15 iunie 2018.

Cadrele didactice înscrise la definitivat şi grade didactice care în timpul anului şcolar renunţă la susţinerea inspecţiilor, vor anunţa în scris conducerea şcolii ; directorul şcolii este obligat să trimită cererile  de renunţare ale acestora la IŞJ, cu adresă de înaintare şi/sau,  să informeze IŞJ, prin adresă scrisă,  despre cadrele didactice care, din variate motive , nu au susţinut inspecţiile curente sau speciale şi nu au depus cereri de renunţare.
Situaţia nominală a cadrelor didactice din şcoală, care urmează o formă de perfecţionare prin grade didactice, va fi permanent actualizată, (având în vedere înscrierile şi reînscrierile, renunţările la inspecţii, eventualele sancţiuni,  mişcarea cadrelor didactice, concediile de creştere a copilului,  concediile fără plată sau plecarea cadrelor didactice din sistem ) .

                                                  

CONDIŢII DE OBŢINERE A GRADELOR DIDACTICE II și I ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT



Pentru gradul didactic II , conform art. 26 din metodologia aprobată prin OMECTS cu nr. 5561/2011

*   gradul didactic II se poate obţine de către personalul didactic de predare care are o vechime efectivă la catedră de cel puţin 4 ani  de la definitivarea în învăţământ (până la susţinerea examenelor de grad II) şi care demonstrează competenţă în activitatea instructiv-educativă, consemnată în fişa de evaluare anuală;
*   cadrele didactice cu drept de rezervare a catedrei trebuie sa aibă cel puţin  4 ore săptămânal, tot anul şcolar în care se va susţineinspecția curentă și /sau inspecţia specială;
Conform metodologiei aprobate prin OMECTS cu nr. 5561/2011, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

*    calificativul cel puţin “bine” obţinut la aprecierile anuale şi la  inspecţiile curente în ultimii 3 ani
şcolari înainte de momentul înscrierii şi până la obţinerea gradului didactic II;
*    fără sancţiuni în ultimii 3 ani şcolari până la înscriere şi nici în perioada de la înscriere până la obţinerea gradului II ;
*   efectuarea a 2 inspecţii curente şi o inspecţie specială, efectuate pe parcursul celor 4 ani vechime efectivă la catedră de la obţinerea definitivatului şi până la susţinerea examenului pentru gradul II, necesare completării dosarului . Prima inspecţie curentă va fi efectuată în anul şcolar anterior depunerii dosarului, conform art. 46 alin.1 ;
*   notele minime de promovare: inspecţia specială : 8,00 ; fiecare probă de examen : 8,00 ; media minimă de promovare a  examenelor de grad didactic II : 8,00
 Pentru gradul didactic I , conform art. 59 din metodologia aprobată prin OMECTS cu nr. 5561/2011
   gradul didactic I se poate obţine de către personalul didactic de predare care are o vechime efectivă la catedră de cel puţin 4 ani  de la acordarea gradului didactic II , cu rezultate deosebite în activitatea instructiv – educativă şi de inovare pedagogică, evidenţiate  în fişa de evaluare anuală
 Conform metodologiei aprobate prin OMECTS cu nr. 5561/2011, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

*   calificativul “foarte bine” obţinut la aprecierile anuale şi la  inspecţiile curente în ultimii 3 ani şcolari înainte de momentul înscrierii şi până la obţinerea gradului didactic I
*   fără sancţiuni în ultimii 3 ani şcolari până la înscriere şi nici în perioada de la înscriere până la obţinerea gradului I
*   efectuarea 2 inspecţii curente şi o inspecţie specială, efectuate pe parcursul celor 4 ani vechime la catedră de la obţinerea gradului didactic II şi până la susţinerea inspecţiei speciale pentru gradul I,
Prima inspecţie curentă va fi efectuată în anul şcolar anterior depunerii dosarului, conform art. 61 alin.1, litera a

*   notele minime de promovare: inspecţia specială : 9,00 ; recenzarea lucrării : 9,00 ; susţinerea lucrării metodico - ştiinţifice: 9,00    

Observaţii
Personalul didactic care a obţinut definitivarea în învăţământ sau gradul didactic II cu media 10 se poate prezenta, după caz, la examenele pentru gradul II, respectiv gradul I, cu un an mai devreme faţă de perioada prevăzută de lege.
Cadrele didactice înscrise pentru acordarea gradului didactic II sau I, care până la obţinerea acestor grade nu au obţinut calificativele cel puţin ,,bine’’ şi respectiv ,,foarte bine’’ la inspecţiile curente şi la aprecierile anuale, precum şi cele care au fost sancţionate, nu pot fi propuse pentru acordarea gradelor didactice respective. După ridicarea sancţiunii, cu recomandarea consiliului profesoral al şcolii şi acordul inspectoratului scolar judeţean, cadrele didactice aflate în situaţia de mai sus, pot să-şi finalizeze obţinerea gradelor didactice în anul şcolar următor.
Unităţile şcolare au obligaţia să anunţe prin adresă oficială IŞJ– inspector dezvoltarea resurselor umane, care sunt cadrele didactice înscrise pentru examenele de definitivat, gradul II şi/sau gradul I, care au obţinut calificative mai mici decât cele precizate mai sus sau care au fost sancţionate în intervalul de timp scurs de la înscriere până la susţinerea examenului  (anunţarea se face în termen de 5 zile de la data expirării termenului de contestaţie), precum şi eventuala ridicare a sancţiunii.                                                                                 
                                                         


PROBELE  DE EXAMEN PENTRU  :


GRADUL DIDACTIC II
1. O inspecţie şcolară specială apreciată cu cel puţin nota 8,00, precedată de două inspecţii şcolare curente, ambele apreciate cu calificativul cel puţin ,, bine’’
2. Probe scrise la următoarele discipline :
pentru educatoare : -     limba şi literatura română pentru copii și metodica activităţii instructiv-educative în grădiniţe, scris
-          pedagogie preşcolară şi elemente de psihologia copilului, oral
pentru învăţători :   -     limba română şi literatura pentru copii şi metodica predării acestora și matematica şi metodica predării acesteia, scris
-          pedagogie şcolară şi probleme de psihologia copilului, oral
pentru profesori :    -     obiectul de specialitate si metodica predării acestuia , scris
-          pedagogie şi elemente de psihologie, oral
pentru maiştri-instructori :  -  obiectul de specialitate și metodica predării acestuia, scris
-          pedagogie şi elemente de psihologie, oral

GRADUL DIDACTIC I
pentru  toate cadrele didactice :
1. Colocviu de admitere, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii  propuse de către  unităţile de învăţământ – centre de perfectionare, aprobate de minister, evaluat cu admis/respins
2. Elaborarea unei lucrări  metodico-ştiințifice sub îndrumarea unui conducător ştiinţific stabilit de instituţia  cu competente în domeniu.
3. O inspecţie şcolară specială  apreciată cu cel puţin nota 9,00, precedată de două inspecţii scolare curente, ambele apreciate cu calificativul ,,foarte bine’’.
4. Susţinerea lucrării metodico-ştiintifice în faţa unei comisii instituite în acest scop, apreciată cu celș puțin media 9,00 (recenzia lucrării și prezentarea acesteia).
           

ECHIVALAREA DOCTORATULUI CU GRADUL DIDACTIC I

,,Personalul didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 42 alin (1) din OMECTS cu nr. 5561/2011 şi care a obţinut titlul ştiinţific de doctor  se acordă gradul didactic I, pe baza unei inspecţii şcolare speciale’’ – Statutul personalului didactic, art. 36, alin. 3.
Demersul pentru echivalarea doctoratului cu gradul didactic I, se realizează prin IŞJ şi universitatea –centru de perfecţionare desemnat.

                                      

L I S T A
documentelor necesare pentru înscriere la :


1.      Examenul de obţinere a gradului didactic II
1. Declaraţie (Anexa 3)
2. Cerere de înscriere, adresată inspectorului şcolar general. (Anexa 4)
3. Fişa de înscriere tip, completată, confirmată de conducerea şcolii – 2 exemplare (conform modelului din metodologie).
4. Copie autentificată cf. cu originalul a certificatului de naştere şi copie autentificată cf. cu originalul a certificatului de căsătorie sau a oricărui act care atestă schimbarea numelui (după caz).
5. Copii autentificată cf. cu originalul de pe diploma de studii şi foaia matricolă (pentru maiştrii instructori şi a modulului de psiho-pedagogie urmat).
6. Copie autentificată cf. cu originalul a certificatului/adeverinței ce atestă obţinerea definitivării în învăţământ.
7. Pentru cadrele didactice care funcţionează în instituţii de învăţământ particulare, se ataşează la dosar, copia autentificată cf. cu originalul a autorizației de încredere a unităţii şcolare unde este angajat.
       8. Recomandarea consiliului profesoral pentru înscrierea la examenul pentru obţinerea
         gradului didactic II .
9. Copie a raportului de pe procesul-verbal al primei inspecţii curente, conform cu originalul, certificată de către directorul unităţii şcolare și copii cf. cu originalul (semnate și șatmpilate pe fiecare pagină) ale fișelor de evaluare corespunzătoare activităților asistate în cadrul IC1.
10. Dovada privind calificativele anuale şi la inspecţiile curente, obţinute în ultimii 2 ani şcolari de predare efectivă la catedră.
11.  Memoriu de activitate profesională ;
12. Fişele de evaluare anuală pe ultimii 2 ani şcolari (semnate şi ştampilate) care să demonstreze competenţa în activitatea instructiv-educativă .
13. Pentru disciplina religie – binecuvântare pentru înscriere la gradul didactic II.
      14. DECLARAȚIE CONFORMITATE DOCUMENTE ȘCOLARE (anexa 5)


2.   Examenul de obţinere a gradului didactic I 
   1. Declaraţie (Anexa 3)
   2. Cerere de înscriere adresată inspectorului şcolar general (Anexa 4)
   3. Fişa de înscriere tip, completată, confirmată de conducerea şcolii – 2 exemplare (vezi model)
   4. Copie autentificată cf. cu originalul a certificatului de nastere şi copie autentificată cf. cu originalul a certificatului de căsătorie, sau orice act ce atestă schimbarea numelui (după caz) .
   5. Copii autentificate cf. cu originalul de pe diploma de studii şi foaia matricolă (pentru maiştrii instructori şi de pe modulul de pedagogie).
   6. Copii autentificată cf. cu originalul de pe certificatul de obţinere a definitivatului şi a gradului didactic II.
   7. Pentru cadrele didactice care funcţionează în instituţii de învăţământ particulare, se ataşează la dosar copie xerox legalizată de pe autorizaţia de încredere a unităţii şcolare unde este angajat;
   8. Recomandarea consiliului profesoral pentru înscrierea la examenul pentru obţinerea
      gradului didactic I (vezi model anexa nr. 2)
   9. Dovada privind calificativele anuale şi la inspecţiile curente obţinute în ultimii 2 ani (vezi
      model anexa nr. 1).
   10. Memoriu de activitate profesională.
   11.Fişele de evaluare anuală pe ultimii doi ani şcolari (semnate şi stampilate) care să demonstreze rezultatele deosebite în activitatea instructiv-educativă şi de inovare pedagogică.
   12. Copie a raportului de pe procesul-verbal al primei inspecţii curente, conform cu originalul, certificată de către directorul unităţii şcolare și copii cf. cu priginalul (semnate și șampilate pe fiecare pagină) ale fișelor de evaluare corespunzătoare activităților asistate în cadrul IC1.
 13. Pentru disciplina religie – binecuvântare pentru înscriere la gradul didactic I.
 14. DECLARAȚIE CONFORMITATE DOCUMENTE ȘCOLARE (anexa 5)



       ANEXA 2.
ANTETUL UNITĂȚII ȘCOLARE
Nr.________data________________


RECOMANDARE

      Data consiliului profesoral în care s-a aprobat înscrierea cadrului didactic la gradul didactic II/I.

      Aprecierea consiliului profesoral, cu accent pe activitatea metodico-ştiintifică desfăşurată, pe rezultatele elevilor îndrumaţi şi pe comportarea în şcoală şi societate.
Recomandarea consiliului profesoral pentru înscrierea la examenul pentru gradul didactic II/I.
                                                                                 





Semnătura director

Ştampila


ANEXA 3.
DECLARAŢIE

Subsemnatul ……………………………………,profesor/învăţător/educatoare/maistru instructor
la ……………………………………………………………………, înscris la exameneel de obținere a gradului didactic al II-lea/ gradului didactic I, am întocmit dosarul de înscriere cu toate documentele necesare conform  listei din paginile 6 şi 7 din  ,,Calendarul de înscriere pentru grade didactice pentru anul şcolar 2017-2018’’.
            Acest dosar conţine  următoarele documente, ordonate astfel :
Declaraţie (anexa 3)                                                                                                          
Cerere de înscriere, adresată inspectorului şcolar general. (Anexa 4),
Fişa de înscriere tip, completată și confirmată de către conducerea şcolii în 2 exemplare,
Copie cf. cu originalul a certificatului de naştere;
Copie cf. cu originalul a certificatului de căsătorie  (dacă este cazul);
Copie cf. cu originalul a diplomei de studii;
Copie cf. cu originalul a foii matricole;
Copie cf. cu originalul a  certificatului de absolvire a modulului de psihopedagogie și a foii matricole aferente acestuia;
Copie cf. cu originalul a  atestatului profesional (pentru învăţătorii absolvenţi de liceu pedagogic);
Copie cf. cu originalul autorizaţiei de încredere a unităţii şcolare unde s-au finalizat  studiile (pentru absolvenţii de şcoli postliceale particulare);
Copie cf. cu originalul de pe autorizația de încredere a unităţii şcolare (pentru cadrele  didactice care funcţionează în instituţii de învăţământ particulare);
Copie cf. cu originalul a certificatului/adeverinței de obţinere a definitivării în învăţământ;
Copie cf. cu originalul a certificatului de obţinere a gradului didactic II (pentru gradul I)
Pentru disciplina religie – binecuvântare;
Recomandarea CP pentru înscrierea la examenul de obţinere a gradului didactic II /  I;
Dovada privind calificativele anuale şi la inspecţiile curente, obţinute în ultimii 2 ani şcolari;
Memoriu de activitate profesională şi social-obştească;
Fişele de evaluare anuală-copii cf. cu originalul;
Copii cf. cu originalul a procesului-verbal al primei inspecţii curente și a fișelor de evaluare ale celor 4 activități asistate;
(Pe acest formular se va  tăia cu o linie denumirea documentului care nu se găseşte în dosar,  deoarece nu este prevăzut pentru situaţia specifică a candidatului)
Documentele, strict aranjate în ordinea de mai sus, (,,Declaraţie’’ fiind prima filă din dosar),  sunt  prinse într-un dosar cu şină.
Pe dosar se menţionează: Numele şi prenumele, unitatea şcolară, gradul didactic solicitat,  sesiunea......., centrul de perfecţionare (cu denumire completă)
    Prezentul dosar conŢine …………..documente
am predat dosarul complet,                                                     am primit dosarul complet,
                                                                                                 Secretar,

Am verificat dosarul şi confirm că este complet şi corect întocmit,
Director,               
 Ştampila şcolii



   ANEXA 4.                                    Viza     directorului                  
unităţii şcolare unde funcţionează cadrul didactic în anul înscrierii




Doamna  Inspector Şcolar General,



          Subsemnata(ul) __________________________________________ având funcţia de                            , specialitatea                                         la unitatea şcolară _______________________________________ , cu o vechime efectivă la catedră până la 31.08.2019/2020 de _______  ani_______ luni______zile, vă rog să îmi aprobaţi înscrierea cu dosar pentru obţinerea gradului didactic II/gradului didactic I, sesiunea____________   pentru specializarea _________________.
Specializarea de pe diplomă este  __________________.
Compoziţia catedrei (număr de ore pe specialităţi:   ________________________
_________________________
_________________________
Centrul de perfecţionare solicitat pentru susţinerea examenului ________________________________________________  

Data____________                                                        Semnătura______________



ANEXA 5.
Antetul unității școlare



DECLARAŢIE


Subsemnatul / Subsemnata ……….............……….........., identificat / identificată cu
actul de identitate seria ............, nr. ...……................, eliberat de ....…….......…….. la data de
.................., CNP.................................................................................
având funcţia de director, în cadrul (unitatea școlară) ...................................................., localitatea ...................................................., județul Galați, declar pe propria răspundere că documentele autentificate au fost prezentate în original.



Notă:
Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor este pedepsită conform legii (Art. 292 privind falsul în declaraţii din Codul Penal).
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice conform prevederilor art. 326 din Noul Cod Penal, declar că datele din declaraţie sunt corecte şi complete.




Numele şi prenumele: ………………………………………………………….
Semnătura: ………………………………

Data: ...........................................................


CALENDARUL
predării la IŞJ a dosarelor și cererilor necesare pentru înscrierea la grade didactice,
an şcolar 2017-2018

Luni, 02 octombrie 2017
Municipiul Galaţi – şcolile: 2,3,5,7, 9,10,11,12,13
15,16,17 și scolile postliceale
Marți, 03 octombrie 2017
Municipiul Galaţi – şcolile: 18,19, 20, 22, 24, 25, 26,
28, 29, 30, 31, 33 și CJRAE, Palatul Copiilor și Elevilor Galați
Miercuri, 04 octombrie 2017
Municipiul Galaţi – şcolile: 34,38,40,41,42,43 şi şcolile speciale
Joi, 05 octombrie 2017
Municipiul Galaţi - licee: CNVA, CNMK, C.N. “Al. I.Cuza » Colegiul Economic ”Virgil Madgearu”, LER, Liceul Dunărea, Liceul de Artă « D.Cuclin »,  LPS, CSŞ
Luni, 09 octombrie 2017
Municipiul Galaţi - licee: C.N. “C. Negri”, Seminarul Teologic, Liceul Tehn. de Marină, Colegiul Tehnic « Radu Negru », Colegiul Tehnic « Aurel Vlaicu »
Marți, 10 octombrie 2017
Municipiul Galaţi - licee: Col. T. «P.Dimo», Col. T. «Traian Vuia», Liceul Tehn.Transporturi CF, CTIA « E.Doamna », CTAT « D.Moţoc », Liceul Teoretic « Mircea Eliade », Liceul Tehn. “ A. Saligny”, Liceul Teoretic «Sf.Maria»
Miercuri, 11 octombrie 2017
Municipiul Galaţi- grădiniţele de la nr. 1 până la nr. 35 inclusiv
Joi, 12 octombrie 2017
Municipiul Galaţi- grădiniţele de la nr. 36 până la nr. 64 inclusiv şi învăţământul particular
Luni, 16 octombrie 2017
Municipiul Tecuci – licee + şcoli gimnaziale
Marți, 17 octombrie 2017
Municipiul Tecuci – grădiniţe, Palatul Copiilor și Elevilor Tecuci, CSȘ Tecuci și învățământul special și particular
Miercuri, 18 octombrie 2017
Toate unităţile de  învăţământ de pe ruta Galaţi – Tecuci şi localităţi limitrofe
Joi, 18 octombrie 2017
Toate unităţile de învăţământ de pe ruta  Tecuci – Priponeşti şi localităţi apropiate
Luni, 23 octombrie 2017
Toate unităţile de învăţământ de pe ruta Galaţi – Târgu-Bujor şi localităţi apropiate
Marți, 24 octombrie 2017
Toate unităţile de învăţământ de pe ruta Târgu-Bujor–Bereşti-Bălăbăneşti şi localităţi apropiate
Miercuri, 25 octombrie 2017
Toate unităţile de învăţământ de pe ruta Galaţi–Pechea–Cudalbi –Valea Mărului şi localităţi apropiate
Joi, 26 octombrie și luni, 30 octombrie 2017
Cazuri speciale (derogări vechime, cazuri medicale)

2016-2017

Documente utile
Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar 2016-2017
Calendar de înscriere la examenul pentru obţinerea
definitivării în învăţământ şi a gradelor didactice II şi I
pentru anul şcolar 2015-2016
I. În perioada 21 septembrie – 01 octombrie 2015, în unitățile scolare se fac înscrieri
pentru obținerea gradelor didactice II si I în învățământ, după cum urmează :
Cu dosar, pentru:
a. gradul didactic II, sesiunea 2015 - 2017;
b. gradul didactic I, seria 2015-2018;
Cu cerere, pentru :
a. Efectuarea primei inspecții curente, în vederea depunerii dosarului de obținere a
gradului didactic II, seria 2016-2018 ;
b.Efectuarea primei inspecții curente, în vederea depunerii dosarului de obținere a
gradului didactic I, seria 2016-2019.
II. În perioada 15 octombrie- 07 noiembrie 2015, în unitățile scolare se fac înscrieri cu
dosar pentru obținerea definitivatului în învățământ, seria 2016.
REÎNSCRIERI
Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru obținerea gradului didactic II, se
reînscriu cu cerere pentru gradul didactic II, seria 2016-2018 (examenul poate fi repetat la
un interval de cel puțin 2 ani scolari, conform art.37 alin.10, din Statutul personalului
didactic) ;Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru obținerea gradului didactic I, se
reînscriu cu cerere pentru gradul didactic I, seria 2016-2019 (examenul poate fi repetat la un
interval de cel puțin 2 ani scolari, conform art.37 alin.10, din Statutul personalului
didactic) ;
Observații:
Înscrierile se fac la unitatea scolară unde funcționează cadrul didactic în anul scolar 2015-
2016.
Condiții de înscriere – conform Legii învățământului nr. 1/2011 si Metodologiei de
formare coninuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar aprobată prin
OMECTS nr. 5561/2011.
Actele necesare – conform Metodologiei nr. 5561/2011 pentru gradul didactic II si gradul
didactic I.
Orice schimbare a numelui candidatului apărută după depunerea dosarului de înscriere,
până la promovarea examenului, se anunță la Inspectoratul Scolar Județean Galați –
inspector dezvoltare resurse umane, prin copii legalizate după actele doveditoare, transmise
odată cu procesele-verbale de la inspecții.
În perioada 15-20 iunie 2016 fiecare unitate scolară va trimite la ISJ, inspector
dezvoltare resurse umane, adeverinta privind vechimea efectivă la catedră si calificativul
anual obținut, pentru fiecare cadru didactic înscris la grade (conform modelului).
III. În perioada 01 octombrie – 31 octombrie 2015, respectiv 15-25 noiembrie 2015
dosarele si cererile menționate se prezintă de către conducerea unităților scolare, la
Inspectoratul Scolar Județean Galați – inspector dezvoltarea resurselor umane, pentru verificare
si înregistrare.
a) Dosarele vor fi însoțite de tabele nominale în 2 exemplare (vezi anexa 5), alcătuite
separat pentru gradul II - sesiunea 2015 -2017 si gradul I, sesiunea 2015-2018.
IV. Procesele verbale (scrise pe formular tipizat si având semnăturile membrilor comisiei
si stampila scolii în original) de la :
1. Inspecțiile speciale (apreciate cu notă, după 4 ore de asistență):
- se transmit la ISJ Galați în termen de 5 zile, în 2 exemplare: unul pentru inspector
dezvoltare resurse umane si al doilea pentru inspectorul de specialitate;
- data limită de efectuare a inspecțiilor speciale pentru gradul II sesiunea 2014 -2016,
este 05 iunie 2015;
- data limită de efectuare a inspecțiilor speciale pentru definitivat 2016, este 05 iunie
2016;
- data limită de transmitere a ultimelor procese verbale este 10 iunie 2016.
2. InspecŃiile curente/ preinspecții (apreciate cu calificativ, după 4 ore asistență):
- se transmit la ISJ Galați în termen de 5 zile, în 2 exemplare: unul pentru inspector
dezvoltare resurse umane si al doilea pentru inspectorul de specialitate;
- data limită de efectuare a inspecțiilor curente este 05 iunie 2016 ;
- data limită de transmitere a ultimelor procese verbale este de 10 iunie 2016.
Cadrele didactice înscrise la definitivat si grade didactice care în timpul anului scolar
renunță la susŃinerea inspecțiilor, vor anunŃa în scris conducerea scolii ; directorul scolii este
obligat să trimită cererile de renunŃare ale acestora la ISJ, cu adresă de înaintare si/sau, să
informeze ISJ, prin adresă scrisă, despre cadrele didactice care, din variate motive , nu au
susŃinut inspecŃiile curente sau speciale si nu au depus cereri de renunŃare.
SituaŃia nominală a cadrelor didactice din scoală, care urmează o formă de perfecŃionare
prin grade didactice, va fi permanent actualizată, (având în vedere înscrierile si reînscrierile,
renunŃările la inspecŃii, eventualele sancŃiuni, miscarea cadrelor didactice, concediile de
crestere a copilului, concediile fără plată sau plecarea cadrelor didactice din sistem ) .
Desfăsurarea activităŃilor de perfecŃionare prin definitivare în învăŃământ si
acordarea gradelor didactice în anul scolar 2015 - 2016
Definitivare în învăŃământ, sesiunea 2016
participă cadrele didactice înscrise cu dosar în octombrie-noiembrie 2015
inspecŃiile speciale vor fi susŃinute până la 05.06.2016;
Gradul didactic II, sesiunea 2014-2016
participă cadrele didactice înscrise cu dosar în octombrie 2014 si care au obŃinut la cele două
inspecŃii curente efectuate, calificativul de cel puŃin ,,BINE’’
inspectia specială (4 ore) va fi susŃinută până la 05.06.2016; în august 2016 au loc
examenele de obŃinere a gradului didactic II în centrele de perfecŃionare, conform
planificării
Gradul didactic II, sesiunea 2017
participă cadrele didactice înscrise cu dosar în octombrie 2015 si care au obŃinut la cele două
inspecŃii curente efectuate, calificativul de cel puŃin ,,BINE’’
inspectia specială (4 ore) se va efectua în anul scolar 2016 – 2017; în august 2017 au loc
examenele de obŃinere a gradului didactic II în centrele de perfecŃionare, conform
planificării
Gradul didactic I, seria 2013- 2016
participă cadrele didactice care s-au înscris cu dosar în octombrie 2013, au promovat
colocviul susŃinut în ianuarie-februarie 2014, au obŃinut la inspecŃiile curente calificativul
,,FOARTE BINE’’ si au depus lucrările la centrul de perfecŃionare până la data de
31.08.2015.
inspecŃia specială (4 ore) si susŃinerea lucrării metodico-stiinŃifice se va efectua în anul
scolar 2015-2016, până la data de 05 iunie 2016.
Gradul didactic I, seria 2014- 2017
participă cadrele didactice care s-au înscris cu dosar în octombrie 2014 si au promovat
colocviul susŃinut în ianuarie-februarie 2015 ; aceste cadre didactice vor depune lucrările
metodico-stiinŃifice la centrul de perfecŃionare pentru care au optat, până la data de
31.08.2016
inspecŃia specială si susŃinerea lucrării metodico-stiinŃifice se va efectua în anul scolar
2016-2017
Gradul didactic I, seria 2015- 2018
participă cadrele didactice care s-au înscris cu dosar în octombrie 2015
în intervalul 01-20.12.2015 candidaŃii vor depune la centrele de perfecŃionare pentru care au
optat, cereri cu tema lucrării metodico-stiinŃifice alese, la care vor anexa bibliografia
minimală ;
perioada în care se va susŃine colocviul va fi anunŃată ulterior, cu un grafic propriu fiecărui
centru de perfecŃionare
depunerea lucrărilor metodico-stiinŃifice se va face până la data de 31.08.2017
inspecŃia specială si susŃinerea lucrării metodico-stiinŃifice se va efectua în anul scolar
2017-2018.
ANEXA 1
CONDIłII DE OBłINERE A DEFINITIVĂRII ÎN ÎNVĂłĂMÂNT SI A
GRADELOR DIDACTICE
Pentru definitivare în învăŃământ, conform metodologiei aprobată pentru anul scolar în
curs
definitivarea în învăţămînt se poate obţine de către personalul didactic de predare care are un
stagiu de cel puţin 1 an la catedră cu normă întreagă, sau de 2 ani pentru cadrele didactice cu ½
normă anual;
(1) Candidaţii care au început activitatea didactică în sistemul de învăţământ preuniversitar
anterior anului şcolar 2012 - 2013 se pot prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de
la finalizarea stagiului, fără a depăşi 7 ani de predare efectivă la catedră, cu statut de cadru
didactic calificat.
(2) Candidaţii care desfăşoară activitate didactică în sistemul de învăţământ preuniversitar
începând cu anul şcolar 2012 - 2013 se pot prezenta la examen după efectuarea stagiului
minim prevăzut la art. 9 alin. (1) lit. c) în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la începerea primului
stagiu.
Conform metodologiei aprobate prin O.M.cu nr. 5561/2011
calificativ cel putin ,,bine” la aprecierile anuale si la toate inspecŃiile curente anterioare;
fără sancŃiuni în anul scolar anterior si până la obŃinerea definitivării în învăŃământ;
notele minime de promovare: media inspecŃiilor speciale : 8,00 ; proba scrisă de examen: 8 ,00 ;
Pentru gradul didactic II , conform art. 26 din metodologia aprobată prin OMECTS cu nr.
5561/2011
gradul didactic II se poate obŃine de către personalul didactic de predare care are o vechime
efectivă la catedră de cel puŃin 4 ani de la definitivarea în învăŃământ (până la susŃinerea
examenelor de grad II) si care demonstrează competenŃă în activitatea instructiv-educativă,
consemnată în fisa de evaluare anuală
cadrele didactice cu drept de rezervare a catedrei trebuie sa aibă cel puŃin 4 ore săptămânal, tot
anul scolar în care se va susŃine inspecŃia specială
Conform metodologiei aprobate prin OMECTS cu nr. 5561/2011
calificativul cel puŃin “bine” obŃinut la aprecierile anuale si la inspecŃiile curente în ultimii 3
ani scolari înainte de momentul înscrierii si până la obŃinerea gradului didactic II
fără sancŃiuni în ultimii 3 ani scolari până la înscriere si nici în perioada de la înscriere până la
obŃinerea gradului II
2 inspecŃii curente si o inspecŃie specială, efectuate pe parcursul celor 4 ani vechime la catedră
de la obŃinerea definitivatului si până la susŃinerea examenului pentru gradul II, necesare
completării dosarului . Prima inspecŃie curentă va fi efectuată în anul scolar anterior
depunerii dosarului, conform art. 46 alin.1
notele minime de promovare: inspecŃia specială : 8,00 ; fiecare probă de examen : 8,00 ; media
minimă de promovare a examenelor de grad didactic II : 8,00
Pentru gradul didactic I , conform art. 59 din metodologia aprobată prin OMECTS cu nr.
5561/2011
gradul didactic I se poate obŃine de către personalul didactic de predare care are o vechime
efectivă la catedră de cel puŃin 4 ani de la acordarea gradului didactic II , cu rezultate deosebite
în activitatea instructiv – educativă si de inovare pedagogică, evideŃiate în fisa de evaluare
anuală
Conform metodologiei aprobate prin OMECTS cu nr. 5561/2011
calificativul “foarte bine” obŃinut la aprecierile anuale si la inspecŃiile curente în ultimii 3 ani
scolari înainte de momentul înscrierii si până la obŃinerea gradului didactic I
fără sancŃiuni în ultimii 3 ani scolari până la înscriere si nici în perioada de la înscriere până la
obŃinerea gradului I
2 inspecŃii curente si o inspecŃie specială, efectuate pe parcursul celor 4 ani vechime la catedră
de la obŃinerea dgradului didactic II si până la susŃinerea inspecŃiei speciale pentru gradul I,
Prima inspecŃie curentă va fi efectuată în anul scolar anterior depunerii dosarului, conform
art. 61 alin.1, litera a
notele minime de promovare: inspecŃia specială : 9,00 ; recenzarea lucrării : 9,00 ; susŃinerea
lucrării metodico - stiinŃifice: 9,00
ObservaŃii
Personalul didactic care a obŃinut definitivarea în învăŃământ sau gradul didactic II cu media
10 se poate prezenta, după caz, la examenele pentru gradul II, respectiv gradul I, cu un an mai
devreme faŃă de perioada prevăzută de lege.
Cadrele didactice înscrise pentru acordarea gradului didactic II sau I, care până la
obŃinerea acestor grade nu au obŃinut calificativele cel puŃin ,,bine’’ si respectiv ,,foarte bine’’la
inspecŃiile curente si la aprecierile anuale, precum si cele care au fost sancŃionate, nu pot fi
propuse pentru acordarea gradelor didactice respective. După ridicarea sancŃiunii, cu
recomandarea consiliului profesoral al scolii si acordul inspectoratului scolar judeŃean, cadrele
didactice aflate în situaŃia de mai sus, pot să-si finalizeze obŃinerea gradelor didactice în anul scolar
următor.
UnităŃile scolare au obligaŃia să anunŃe prin adresă oficială ISJ– inspector dezvoltarea
resurselor umane, care sunt cadrele didactice înscrise pentru examenele de definitivat, gradul II si/sau
gradul I, care au obŃinut calificative mai mici decât cele precizate mai sus sau care au fost
sancŃionate în intervalul de timp scurs de la înscriere până la susŃinerea examenului (anunŃarea
se face în termen de 5 zile de la data expirării termenului de contestaŃie), precum si eventuala
ridicare a sancŃiunii.
PROBELE DE EXAMEN PENTRU :
Definitivarea în învăţământ :
1. Media inspecţiilor speciale, cel puţin nota 8,00
2. O singură probă scrisă la următoarele discipline :
pentru educatoare : - limba şi literatura română , scris
- pedagogie preşcolară şi elemente de psihologia copilului, scris
- metodica activităţilor instructiv-educative din învăţământul preşcolar, scris
pentru învăţători : - limba şi literatura română şi metodica predării acestora , scris
- pedagogie şcolară şi elemente de psihologia copilului, scris
- matematica şi metodica predării acesteia, scris
pentru profesori : - obiectul de specialitate şi metodica predării acestuia, scris
- pedagogie şi elemente de psihologie a educaţiei, scris
pentru maiştri-instructori : - obiectul de specialitate şi metodica predării acestuia , scris
- pedagogie şi elemente de psihologie a educaţiei, scris
Gradul didactic al II-lea
1. O inspecţie şcolară specială apreciată cu cel puţin nota 8,00, precedată de două inspecţii şcolare
curente, ambele apreciate cu calificativul de cel puţin ,, bine’’
2. Probe scrise la următoarele discipline :
pentru educatoare : - limba şi literatura română pentru copii şi metodica activităţii instructiveducative
în grădiniţe, scris
- pedagogie preşcolară şi elemente de psihologia copilului, oral
pentru învăţători : - limba română şi literatura pentru copii şi metodica predării acestora şi
matematica şi metodica predării acesteia, scris
- pedagogie şcolară şi probleme de psihologia copilului, oral
pentru profesori : - obiectul de specialitate si metodica predării acestuia , scris
- pedagogie şi elemente de psihologie, oral
pentru maiştri-instructori : - obiectul de specialitate şi metodica predării acestuia, scris
- pedagogie şi elemente de psihologie, oral
Gradul didactic I, pentru toate cadrele didactice :
1. Colocviu de admitere, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii propuse de către unităţile de
învăţământ – centre de perfectionare, aprobate de minister, evaluat cu admis/respins
2. Elaborarea unei lucrări metodico-ştiintifice sub îndrumarea unui conducător ştiinţific stabilit de
instituţia cu competente în domeniu.
3. O inspecţie şcolară specială apreciată cu cel puţin nota 9,00, precedată de două inspecţii
scolare curente, ambele apreciate cu calificativul ,,foarte bine’’.
4. Susţinerea lucrării metodico-ştiintifice în faţa unei comisii instituite în acest scop, apreciată cu
celş puţin media 9,00 (recenzia lucrării şi prezentarea acesteia).
Echivalarea doctoratului cu gradul didactic I
,,Personalul didactic care îndeplineste condiŃiile prevăzute la art. 42 alin (1) din OMECTS cu
nr. 5561/2011 si care a obŃinut titlul stiinŃific de doctor se acordă gradul didactic I, pe baza unei
inspecŃii scolare speciale’’ –Statutul personalului didactic, art.36, alin. 3.
Demersul pentru echivalarea doctoratului cu gradul didactic I, se realizează prin ISJ si
universitatea –centru de perfecŃionare desemnat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu